Hvordan jobber vi ?

undefinedVårt mål - er at vår arbeidsmetodikk bidrar til å redusere forskjell i prestasjoner mellom de beste og de nest beste i de virksomhetene vi arbeider med.

Strategien for å realisere potensialet i din virksomhet, er å etablere en målbar og trenbar prestasjonskultur gjennom systematisk trening på leder- og operatørrollen (selgere, tjenestekonsulenter og lign. ) knyttet til avgjørende og spesifikke aktiviteter for den gode prestasjonen=resultatet.

Fra kurs til systematisk trening: Prestasjonkultur = treningskultur. 

Fundamentet for treningen er erfaringslæring:

  • “Læreboka” er beste praksis (prestasjoner):
  • Vi har fokus på de mest lønnsomme arbeidsoppgavene og de gode vanene i virksomhetensom årsak til gode resultater (beste praksis).
  • “Lærerne” er rollemodeller og kolleger i samme situasjon
  • “Treningsarenaen” er arbeidshverdagen

Gjennom av et godt utprøvd nettbasert verktøy holdes et sterkt trykk på hvordan man kommer seg fra plan og ord, til handling og gjennomføring

Vårt leder- og prestasjonsutviklingsprogram fremmer læringsprosesser for både:

  • Enkeltpersoner
  • Team
  • Grupper
  • Avdelinger
  • Virksomheter

Underveis i leder- og prestasjonsutviklingsprosjektene bruker vi:

  • Foredrag
  • Egentid til studier/kompetanse påfyll
  • Dybdeintervju av de beste
  • Intervju av de som har utviklet seg mest
  • Observasjon
  • Erfaringsutveksling i grupper / gruppeoppgaver
  • Individuell refleksjon
  • Coaching og oppfølging
  • Fakta og resultatgjennomgang

Oppdragsgivers rolle:

  • Eier problemet/utfordringen
  • Er aktiv deltaker i diagnostisering og løsning
  • Avgjør i samråd med oss hva som endelig skal iverksettes av tiltak

Vi:

  • Styrer prosesser - men er ikke eksperter på oppdragsgivers spesifikke utfordringer
  • Ser nærmere på måten tingene gjøres på hos kundene (prestasjonene), 
    som et grunnlag for å skape bedre resultater
  • Utvikler lederen til å bli en god coach / ”spillende trener” / ”hjelper” for sine medarbeidere